Pečivo se dnes těší stále větší oblibě. Je ale opravdu tak bezproblémová potravina, jak si myslíme? A co celozrnné potraviny z mouky, jsou opravdu tak zdravé? Zde jsem vybrala několik důvodů, proč bychom je měli omezit a nahradit je potravinami z pohanky, rýže , cizrny, či jiných obilovin.

  1. Mouka je jen převlečený cukr v jiném kabátě. Má velmi vysoký glykemický index (téměř totožný s cukrem z cukřenky ) a celozrnné pečivo či mouka na tom není o mnoho lépe, vždy nám zvednou hladinu krevního cukru hodně vysoko a brzy se dostaví pocit hladu.
  2. Pšenice byla v průběhu let natolik vyšlechtěna, že se již příliš nepodobá pšenici našich babiček, díky nároku na stále vyšší výnosy má až 40 x více lepku. Nedivme se tedy, že tolik dětí i dospělých trápí nemoc jménem celiakie (nesnášenlivost lepku), či jiné formy intolerance lepku.
  3. Mouka snižuje peristaltiku střev , může vyvolávat zácpu a zadržování vody v těle.
  4. Mouka ( jak se ukázalo) je podobně jako cukr, návyková. U lidí kteří konzumovali hodně pečiva a museli je z nějakého důvodu přestat jíst, se dostavily abstinenční příznaky podobně jako u odvykajících kuřáků.
  5. Mouka způsobuje tloustnutí. Hovoříme o tzv. pšeničném břichu (viz kniha „Život bez pšenice“ , autora, lékaře Williama Davise).
  6. V kombinaci s tukem se velmi obtížně tráví, způsobuje nadýmaní a pálení žáhy, či jiné trávicí obtíže.
  7. Je dávána do souvislosti s cukrovkou 2. typu, různými záněty v našem těle a činnosti mozku.
  8. Společně se sedavým způsobem života je příčinou únavy a pocitu vyhoření.

 

Tak co, nezkusíte místo krajíce chleba třeba rýžový plátek? Pokud to pár týdnů vydržíte a poté se zakousnete do křupavého rohlíčku, nebo si dáte k večeři svoji oblíbenou pizzu – pochopíte…                                        Dana Moser